Home » , » Maut ditikam rakan serumah

Maut ditikam rakan serumah

Written By Unknown on Friday, February 15, 2013 | 11:14 PM

PUCHONG – Akibat perselisihan faham, seorang buruh kilang warga Myanmar maut ditikam rakan serumahnya di medan selera Taman Perindustrian Maju Jaya, di sini, lewat malam kelmarin.

Difahamkan, sebelum itu, kedua-duanya dilihat bertengkar di tepi jalan sebelum masuk ke kawasan kedai makan dipenuhi kira-kira 30 pelanggan dan pekerja.

Saksi kejadian yang mahu dikenali sebagai Azhar berkata, kedua-duanya terus bergaduh dan tidak mempedulikan orang ramai yang melihat kejadian itu.


Katanya, salah seorang daripada dua warga Myanmar itu dikatakan tiba-tiba jatuh ke lantai dalam keadaan berlumuran darah sebelum cuba diselamatkan orang awam yang berada di tempat kejadian.

Dalam keadaan cemas itu, Azhar berkata, pelanggan yang sedang makan cuba memberi rawatan kecemasan termasuk bantuan pernafasan dari mulut ke mulut kepada mangsa.

Namun menurutnya, mangsa yang cedera di beberapa bahagian tubuh badan disahkan meninggal beberapa minit selepas itu.

“Lelaki yang bertengkar dengan mangsa kemudian dilihat melarikan diri selepas kejadian itu,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli berkata, beliau menerima maklumat kira-kira jam 11.10 malam sebelum sepasukan anggota dikejarkan ke tempat kejadian.

Katanya, siasatan awal mendapati mangsa, Aung Thu, 32, dipercayai ditikam sebanyak tiga kali masing-masing dua di dada dan satu di bahagian kiri perut.

Menurutnya, mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian akibat tikaman dipercayai menggunakan pisau pemotong.

Yahaya berkata, suspek dan mangsa dipercayai berselisih faham serta mabuk semasa kejadian berlaku.

Saksi kejadian katanya, memaklumkan suspek melarikan diri dengan berjalan ke kaki ke arah lebuh raya.
“Dengan bantuan Unit Anjing Pengesan (K-9) suspek berusia 33 tahun bekerja sebagai pelayan restoran berjaya diberkas di Lebuhraya Damansara Puchong (LDP) berdekatan Bukit Puchong kira-kira jam 1 pagi ketika cuba menumpang kenderaan orang awam.

“Senjata digunakan dan pakaian dipakai turut dirampas bagi membantu siasatan. Mangsa dihantar ke Hospital Serdang untuk bedah siasat,” katanya.

Kenali 10 Blogger Terbaik Malaysia

0 ulasan:

Post a Comment

Sila Like Kami di Facebook.
 
Support : Your Link | Careeron9 | OhGosip Artis
Copyright © 2013. DinKlate - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger About Me .