Home » » Motosikal Jimat Minyak - Jimat Belanja

Motosikal Jimat Minyak - Jimat Belanja

Written By Unknown on Sunday, January 27, 2013 | 10:27 PM

Motosikal Honda sudah sebati dengan rakyat Malaysia serta serat dunia terhadap kenderaan bertayar dua..Keperluan motosikal tidak dapat digfambarkan lagi ekoran harga minyak mahal..walaupun murah berbanding negara lain..Pepatah orang Kita..Minyak jimat duit selamat...

Honda Future dengan enjin 125cc empat lejang dilancarkan oleh Boon Siew Honda sekitar pertengahan tahun 2012 yang lalu. Antara ciri-ciri yang menarik perhatian berkenaan motosikal tersebut ialah kehadiran tempat simpanan helmet yang praktikal di bawah tempat duduknya.
Ikut pengalaman saya sendiri, masalah remeh yang seringkali dihadapi apabila meninggalkan motosikal di tempat parking ialah saya terpaksa membawa helmet bersama-sama ketika melakukan aktiviti seterusnya. Ikut pengalaman rakan-rakan pula, helmet pernah hilang apabila diikat talinya pada pengcangkuk di bahagian bawah tempat duduk, tambah-tambah pula kalau helmet yang digunakan dari jenis yang mahal.

Kalau ditinggalkan di tempat menyimpan helmet yang disediakan oleh pasaraya pula, kita terpaksa membayar kos sebanyak beberapa ringgit walaupun meninggalkannya dalam tempoh yang singkat. Jadi kehadiran Honda Future dengan ruang simpanan seluas 19 liter dengan kemampuan menempatkan helmet bermuka penuh adalah tepat pada masanya.
Kalau rasa berkenan dihati belilah satu untuk menunggang dimasa lapang atau ke tempat kerja...

Kenali 10 Blogger Terbaik Malaysia

0 ulasan:

Post a Comment

Sila Like Kami di Facebook.
 
Support : Your Link | Careeron9 | OhGosip Artis
Copyright © 2013. DinKlate - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger About Me .