Home » » Darren Tidak Gentar - All England

Darren Tidak Gentar - All England

Written By Unknown on Sunday, February 24, 2013 | 2:24 PM

MESKIPUN berdepan laluan sukar dalam Kejohanan All England bulan depan, pemain perseorangan kedua negara, Liew Daren tetap optimis untuk menghadapi cabaran itu.

Menurutnya, prestasi semasa tidak boleh dijadikan penentu kemenangan kerana dalam gelanggang apa sahaja boleh berlaku.

"Saya sudah menjangkakan perkara ini akan berlaku kerana saya turun sebagai pemain bukan pilihan.

“Sukar atau tidak, saya kena berdepan dengan cabaran itu dan memberi yang terbaik.

“Apa pun, saya akan beraksi sehabis baik kerana saya perlu mengutip mata untuk mencari tiket Kejohanan Dunia Ogos nanti," kata Daren ketika dihubungi Sinar Harian Online, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya laluan sukar yang akan dilaluinya pada Kejohanan All England 2013.

Berdasarkan undian All England yang dikeluarkan baru-baru ini, Daren akan bertemu dengan pemain China yang kini menghuni tangga kelima dunia, Chen Jin manakala Wei Feng menentang Jan O Jorgensen dari Denmark (No 10) pada aksi pembukaan.

Mengulas mengenai undian itu, Daren berkata, "saya sudah bersedia dan tidak gentar berdepan pemain seperti mereka."

“Memang undian nampak sukar untuk saya kerana akan menentang pencabar yang berada dalam senarai kelompok 10 pemain terbaik dunia, tapi saya harus mencuba,” ujarnya.

Dalam pada itu, Daren turut menegaskan, kedudukannya untuk layak ke Kejohanan Dunia di Guangzhou, 5 hingga 11 Ogos ini belum terjamin sekalipun dilihat selesa menghuni ranking ke-12 dunia ketika ini.

"Belum terjamin 100 peratus. Kalau keputusan saya bagus, barulah tempat saya terjamin,” ujarnya lagi.

Kenali 10 Blogger Terbaik Malaysia

0 ulasan:

Post a Comment

Sila Like Kami di Facebook.
 
Support : Your Link | Careeron9 | OhGosip Artis
Copyright © 2013. DinKlate - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger About Me .