Home » , » ATM Merampas Kedudukan Liga - Pasukannya Semakin Mengganas

ATM Merampas Kedudukan Liga - Pasukannya Semakin Mengganas

Written By Unknown on Saturday, March 9, 2013 | 9:14 AM

ANGKATAN Tentera Malaysia (ATM) kembali merampas kedudukan persada liga apabila mengalahkan Perak 4-2 pada perlawanan Liga Super di Stadium TLDM, Lumut malam tadi.

Skuad yang terkenal dengan jolokan The Gladiators itu memintas Johor Darul Takzim (JDT) dengan kelebihan dua mata selepas mengutip 18 mata daripada 10 perlawanan.

Bagaimanapun, kedudukan ATM bakal berubah sekiranya JDT mencatat kemenangan apabila bertemu Selangor di Stadium Shah Alam, malam ini.

Dalam perlawanan itu, Perak terlebih dahulu membuka jaringan - minit ke-10 menerusi Karim Rouani dan Shahrom Kalam sembilan minit kemudian.

Namun kegembiraan skuad Perak tidak kekal lama apabila ATM berjaya menyamakan kedudukan menerusi Hairuddin Omar pada minit ke-21 dan Christie Jayaseelan pada minit ke-42.

Marlon Alex James muncul wira pasukan ATM apabila menjaringkan dua gol pada minit ke-61 dan 85.
Di Stadium Darul Makmur, Pahang sekali lagi gagal mengutip tiga mata penuh apabila tewas 1-3 kepada PKNS.

Dengan keputusan itu, Pahang jatuh satu anak tangga - menduduki tangga keenam dengan 14 mata setelah mengharungi 10 perlawanan setakat ini.

Meskipun Pahang berjaya mendahului lawan pada minit ke-25 menerusi R. Gopinathan, namun PKNS berjaya bangkit untuk menyamakan kedudukan menerusi Patrick Ronaldinho Wleh pada minit ke-55.

Selepas itu, Mohd Nizad Ayub menjadi penjaring kedua buat PKNS pada minit ke-62 sebelum Ronaldinho menjaringkan gol kemenangan pada minit ke-90.

Pada aksi sebelah petang, Terengganu berjaya mengutip tiga mata penuh selepas menewaskan T-Team, 1-0, di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu.

Farderin Kadir menjadi wira Terengganu apabila menjaringkan gol pada minit ke-90.

 
Berikut keputusan Liga Super:

Perak 2  ATM  4
Pahang 1 PKNS FC  3
Terengganu 1 T-Team   0

Kenali 10 Blogger Terbaik Malaysia

0 ulasan:

Post a Comment

Sila Like Kami di Facebook.
 
Support : Your Link | Careeron9 | OhGosip Artis
Copyright © 2013. DinKlate - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger About Me .