Home » » Jambatan Pun Terpanjang - Rekod Dunia Pulak Tu!!

Jambatan Pun Terpanjang - Rekod Dunia Pulak Tu!!

Written By Unknown on Sunday, January 27, 2013 | 7:35 PM

Jambatan adalah Suatu jalan yang memhubungkan  kesesuatu tempat bagi memudahkan penduduk setempat melakukankan aktiviti harian...kalau tiada jambatan...maka bot-bot atau perahu sebagai keperluan..jika jalan terlalu sukar elok guna perkhidmatan udara..kapal terbang atau helikopter...
Jambatan yang terletak di negara Chiuna

Teknologi negara China telah mencipta sejarah yang gemilang setelah berjaya membina jambatan terpanjang didunia...Rakyat China amat berbangga kerana dengan terbinanya  jambatan tersebut telah meletakkan China distinasi pelancong mesti dilawati untuk merasa sendiri memandu kenderaan di atas jambatan bersejarah ini..


Jiaozhou Bay Bridge, yang menghubungkan Bandar Qingdao dengan kawasan industri Huangdao, mulai beroperasi. Jambatan sepanjang 42 kilometer ini, tercatat sebagai jambatan terpanjang di dunia.

Menurut Han Shouxin, Timbalan Pengarah Traffic Management Qingdao City, jambatan tersebut bakal memendekkan tempoh perjalanan 40 minit kepada 20 minit sahaja. Jaraknya juga dapat dipendekkan sehingga 30 kilometer.


Kenali 10 Blogger Terbaik Malaysia

0 ulasan:

Post a Comment

Sila Like Kami di Facebook.
 
Support : Your Link | Careeron9 | OhGosip Artis
Copyright © 2013. DinKlate - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger About Me .