Home » , » Kerana Bola 21 Orang Di Hukum Mati

Kerana Bola 21 Orang Di Hukum Mati

Written By Unknown on Sunday, March 10, 2013 | 8:38 AM

Berita menyedihkan untuk semua peminat sukan sedunia..21 peminat bola di Mesir dijatuhkan hukuman mati..kerana bola mereka ini dihukum mati ekoran tercetusnya masalah apabila disiasat bermula daripada mereka..dantelah menyebabkan mereka yang tak bersalah meninggal dunia...bukan setakat pemain saja perlu berdisiplin..penyokong juga harus menjaga tatasusila dalam arena sukan ,..supaya perkara buruk tak terjadi..

Mesir mengekalkan hukuman mati ke atas 21 peminat bola sepak berhubung rusuhan di sebuah stadium di Port Said pada 2 Februari 2012.

Mereka dihukum mati selepas didapati bersalah terlibat dalam rusuhan yang mengakibatkan 74 orang terbunuh.

Lima daripada 52 defendan lain telah dihukum penjara seumur hidup manakala yang lain menerima hukuman ringan atau mungkin dibebaskan.

Penduduk tempatan menuduh mahkamah memberi kelonggaran kepada pihak polis sehingga  mengakibatkan 74 orang meninggal dunia.

Keputusan hari ini turut mencetuskan kemarahan dan protes di Port Said dan Kaherah.

Di Port Said, penunjuk perasaan cuba mengganggu feri di sepanjang Terusan Suez manakala di Kaherah, kelab sosial polis telah terbakar.
Peminat kedua-dua pasukan, Port Said al-Ahly al-Masry dan Cairo marah dengan keputusan tersebut atas sebab yang berbeza.

Kenali 10 Blogger Terbaik Malaysia

0 ulasan:

Post a Comment

Sila Like Kami di Facebook.
 
Support : Your Link | Careeron9 | OhGosip Artis
Copyright © 2013. DinKlate - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger About Me .