Home » » Haiwan Ajaib - Dunia

Haiwan Ajaib - Dunia

Written By Unknown on Monday, January 7, 2013 | 12:16 PM

Dalam dunia ni pelbagai perkara-perkara pelik berlaku,antaranya haiwan-haiwan ini yang turut pelik.Semuanya adalah kejadian Tuhan,yang mencipta sekalian Alam ...inilah antara haiwan-haiwan Ajaib ni...

Nama ular ini adalah Leptotyphlops Carlae adalah ular terkecil di dunia, dengan ukuran panjang 4 sentimeter pada ular dewasa. Ular ini ditemui di pulau Karibia Barbados, dengan ukuran terlalu kecil sebesar duit siling..


Tengok perbezaan kedua-dua ekor kuda ini,memang jauh perbezaan,Kuda ini bernama Thumbelina, ia adalah kuda terkecil di dunia yang dilahirkan di pembiakan kuda kerdil Paulus & Goessling Kay, dengan tinggi badan hanya 17 inci saja.

Kecilnya kucing ini,sehinggakan dalam gelas pun boleh masuk.
Dengan umurnya baru 2 tahun dan oleh keunikan beratnya yang relatif sangat kecil dibandingkan umurnya, kucing ini telah disifikasikan sebagai kucing terkecil di dunia oleh Guinness Book Of World Record pada tahun 2004.

Hamster terkecil dunia,lihatlah duit syiling ini.Hanya sedikit lebih besar dari ukuran uang logam, dan itu adalah hamster terkecil di dunia. Dengan berat badan kurang dari 1 ons.

Kenali 10 Blogger Terbaik Malaysia

0 ulasan:

Post a Comment

Sila Like Kami di Facebook.
 
Support : Your Link | Careeron9 | OhGosip Artis
Copyright © 2013. DinKlate - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger About Me .