Home » » Hadiah Untuk Sultan Kelantan - Piala Malaysia

Hadiah Untuk Sultan Kelantan - Piala Malaysia

Written By Unknown on Saturday, February 23, 2013 | 4:50 PM


KOTA BHARU - Kejayaan pasukan Kelantan merangkul kejuaraan treble musim ini akan dijadikan hadiah istimewa kepada Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V sempena ulang tahun keputeraan baginda yang akan disambut pada 11 November ini.

Naib Presiden, Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Rosmadi Ismail berkata, kejuaraan merangkul tiga piala merupakan sejarah baru dalam dunia bola sepak Kelantan, dan ia seharusnya dikongsi bersama Sultan Kelantan bagi menghargai sokongan baginda selama ini.

"Kami juga ingin berterima kasih kepada semua penyokong di atas sokongan yang diberikan kepada pasukan ini setiap tahun, sama ada semasa beraksi di Kota Bharu mahupun di seluruh negara," katanya.

Sementara itu, mengulas mengenai kemenangan merangkul Piala Malaysia, Rosmadi berkata, kejayaan tersebut melengkapkan kegemilangan bola sepak Kelantan tahun ini selepas meraih Piala FA dan Liga Super.
Beliau berkata, kejayaan tersebut adalah hasil kerjasama semua barisan pemain dan jurulatih serta sokongan padu para penyokong.

Menurutnya, kejayaan tersebut cukup bermakna buat seluruh pemain dan peminat setia The Red Warriors selepas mengharungi tentangan sengit dalam beberapa perlawanan sebelum ini.

"Kejayaan ini akan menjadi pembakar semangat kepada pemain untuk meneruskan kecemerlangan pada musim hadapan," katanya.
Dalam pada itu, lebih 10,000 peminat setia The Red Warriors (TRW) berhimpun di pekarangan Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra (LTSIP), untuk menyambut kepulangan skuad kesayangan rakyat Kelantan tersebut.
Walaupun penerbangan mereka ditunda beberapa kali, tetapi penyokong tetap setia menunggu dan tidak berganjak demi melihat wajah-wajah wira kesayangan mereka.
Penyokong mula memenuhi LTSIP bermula jam 2 petang, dan sebahagian daripada mereka sanggup menunggu di bahu jalan raya di sepanjang lapangan terbang tersebut iaitu kira-kira tiga kilometer semata-mata demi TRW.
Tiba pada jam 6.45 petang, kepulangan mereka disambut oleh Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussain serta Bendahari Umno Negeri, Datuk Hanapi Mamat.
Skuad kendalian Bojan Hodak itu kemudian dibawa menaiki bas menuju ke Kelantan Trade Center (KTC) untuk menghadiri majlis ringkas, diiringi oleh pasukan konvoi motosikal berkuasa tinggi dan beberapa kenderaan pacuan empat roda.
Sepanjang perjalanan menuju ke KTC mereka diraikan dan disambut oleh para penyokong yang berbaris di sepanjang laluan, dari LTSIP ke sana sambil mengibarkan bendera negeri dan TRW sebagai tanda sokongan kepada pasukan.
Sementara itu, seorang penyokong setia Kelantan Rohana Mokhtar, 45, menyifatkan kejayaan treble yang dilakar oleh skuad bimbingan Hodak cukup membanggakan.
"Ini kali pertama kita menjulang kejuaraan treble dan kejayaan ini cukup bermakna buat seluruh penyokong setia The Red Warriors.
"Saya akui perlawanan dengan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) cukup sengit, walaupun tanpa Mohammad Ghaddar dan Norfarhan kita masih mampu melakar kejayaan," katanya yang sanggup menunggu selama empat jam untuk merakamkan gambar kenangan bersama skuad Kelantan tersebut.
Seorang lagi penyokong, Abdul Aziz Johani, 14, berkata, kejayaan menjulang kejuaraan treble, bakal menjadi kenangan terindah buat seluruh rakyat di negeri ini.
"Sejarah ini akan dikenang sampai bila-bila kerana bukan mudah untuk berada pada tahap ini, dan saya berharap kita dapat mengekalkan kejuaraan ini pada musim hadapan," katanya.
Wan Azyyati Wan Omar,27, berkata, walaupun terpaksa menunggu lama iaitu seawal tengah hari dan hampir jam 7 malam, baru berpeluang melihat wajah wira kebanggaan tetapi ia cukup menggembirakan dirinya.
"Syabas dan tahniah buat seluruh pemain, pengurusan Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) dan penyokong setia di atas kejuaraan ini," katanya.

Kenali 10 Blogger Terbaik Malaysia

0 ulasan:

Post a Comment

Sila Like Kami di Facebook.
 
Support : Your Link | Careeron9 | OhGosip Artis
Copyright © 2013. DinKlate - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger About Me .