Home » , » Padah Pecah Rumah Jiran Didenda RM2,000

Padah Pecah Rumah Jiran Didenda RM2,000

Written By Unknown on Tuesday, February 19, 2013 | 9:20 PM

KUALA TERENGGANU - Perbuatan seorang pemuda yang tergamak melakukan jenayah pecah rumah dan melarikan sebuah televisyen serta jam tangan milik jirannya, menerima padah apabila dikenakan hukuman dua minggu penjara dan denda RM2,000 oleh Mahkamah Majistret, di sini, semalam.

Muhammad Firdaus Idham Ngah, 21, dari Kampung Tanjung, Batu Rakit, di sini, yang melakukan jenayah itu bersama seorang lagi rakannya, Mohamad Norazman Ismayudin, 21, dari Taman Desa Kayangan, Kampung Tanjung Batu, di sini, turut dihukum penjara sebulan lagi jika gagal membayar denda.

Kesemua hukuman itu diputuskan oleh Majistret Noradila Ab Latiff selepas kedua-dua mereka mengaku memecah rumah dan mencuri sebuah televisyen dan jam tangan.

Mereka mengaku mencuri kesemua barang bernilai lebih kurang RM300 di kediaman jirannya, di Kampung Tanjung, Batu Rakit, di sini, jam 3 pagi, 15 Februari lalu.

Pendakwaan dikendalikan Pegawai Pendakwa, Inspektor L Rathna, manakala kedua-dua mereka tidak diwakili peguam.

Berdasarkan fakta kes, pada 14 Februari lalu, lebih kurang jam 6 petang, mangsa meninggalkan rumahnya selepas mengunci pintu dan tingkap.

Bagaimanapun, pada keesokan harinya, lebih kurang jam 3.15 pagi, ketika berada di rumah kakaknya di Chendering, di sini, mangsa menerima panggilan telefon daripada sepupunya menyatakan pintu dapur terbuka, dipercayai dimasuki orang.

Kenali 10 Blogger Terbaik Malaysia

0 ulasan:

Post a Comment

Sila Like Kami di Facebook.
 
Support : Your Link | Careeron9 | OhGosip Artis
Copyright © 2013. DinKlate - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger About Me .