Home » , » Remaja Curi Motosikal

Remaja Curi Motosikal

Written By Unknown on Saturday, February 23, 2013 | 8:48 PM


Kuala Lumpur: Terdesak mencari enjin untuk motosikal yang rosak, seorang pelajar tingkatan lima sebuah sekolah menengah di Setapak sanggup mencuri sebuah motosikal di stesen LRT Taman Melati di sini.
Remaja berkenaan bukan saja menukar enjin motosikal Honda EX5 itu ke motosikal miliknya malah turut meleraikan komponennya untuk dijual kepada pemborong besi buruk dan memperoleh pendapatan bernilai ratusan ringgit.
Bagaimanapun, remaja berusia 17 tahun itu yang menggunakan enjin curi itu sejak September tahun lalu tidak bernasib baik selepas dicekup sepasukan polis dari Unit Kuat Kuasa Khas ketika melakukan rondaan Ops Samseng Jalan raya di Tasik Titiwangsa kira-kira jam 12.10 pagi semalam.
Pegawai Turus Kuat Kuasa dan Operasi Trafik Kuala Lumpur, Deputi Superintendan A Asmadi Abdul Aziz berkata, ketika anggotanya membuat rondaan, mereka mengesan sekumpulan remaja bermotosikal sedang melepak di kawasan tasik dalam keadaan mencurigakan.
“Pemeriksaan lanjut ke atas sebuah motosikal Honda EX5 warna merah dalam kumpulan itu mendapati nombor enjin kenderaan itu adalah milik sebuah motosikal lain,” katanya.
Menurutnya, motosikal berkenaan bersama penunggangnya iaitu seorang remaja berusia 17 tahun kemudian dibawa ke Balai Polis Trafik Kuala Lumpur untuk siasatan lanjut.
Katanya, siasatan lanjut mendapati remaja itu mengaku mencuri sebuah motosikal yang diletakkan di stesen LRT Taman Melati kerana terdesak untuk mendapatkan enjin bagi motosikalnya yang rosak ketika itu.
“Siasatan lanjut menggunakan Sistem Kompol mendapati motosikal yang dicuri remaja itu dilaporkan hilang pada 29 September tahun lalu dan ia adalah milik seorang jurutera.

Kenali 10 Blogger Terbaik Malaysia

0 ulasan:

Post a Comment

Sila Like Kami di Facebook.
 
Support : Your Link | Careeron9 | OhGosip Artis
Copyright © 2013. DinKlate - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger About Me .