Home » , » Kenapa Ramlah Ram Pinggir Peminat Berusia?

Kenapa Ramlah Ram Pinggir Peminat Berusia?

Written By Unknown on Wednesday, March 27, 2013 | 12:06 PM


Sabar jer lah peminat-peminat sekalian..
SEBELUM ini, menerusi lagu, Sesaat Kau Datang, penyanyi hebat, Ramlah Ram, tampil dengan kolaborasi bersama kumpulan anak muda dari Singapura, Sleeq.

Nyata percaturannya itu meraih sambutan hebat di kalangan peminat, Ramlah sekali lagi menggunakan khidmat penyanyi muda, Caprice, untuk lagu, 5:00 minit.

Masih mengekalkan konsep yang sama, pelantun lagu, Kau Kunci Cintaku Di Dalam Hatimu, ini semakin ligat memilih generasi muda dalam penghasilan lagu barunya.
Pun begitu, akui Ramlah, dia tidak pernah terlintas untuk meminggirkan peminat berusia apabila menampilkan lagu-lagu segar yang sesuai untuk halwa telinga remaja.

"Saya masih lagi Ramlah Ram yang dulu. Jika sebelum ini saya lebih kepada irama balada, namun kini saya memilih untuk tampil dengan elemen segar seperti rap dan R&B mengikut permintaan pendengar.

"Namun, ia bukan bermaksud saya terus melupakan peminat di era 80 hingga 90 an dahulu. Malah, dari maklum balas yang diterima, peminat berusia juga tetap mengikuti perkembangan lagu-lagu baru saya.

"Malah, saya juga sering mengambil pendekatan dengan menyanyikan lagu-lagu lama ketika membuat persembahan. Tiada istilah meminggirkan mereka dan saya tidak akan sesekali meninggalkan lagu-lagu lama," kata anak jati Johor ini.

Sudah lama intai Caprice

Ditanya mengenai pemilihan kumpulan rapper, Caprice pula, Ramlah mengakui sudah lama 'mengintai' kumpulan yang pernah popular dengan lagu, Chikaro, ini menerusi laman sosial, Youtube.
Menurut Ramlah, idea untuk menghasilkan lagu duet bersama Caprice sudah lama difikirkan dan percaturan ini membuahkan hasil.
"Melihat konsep dan cara nyanyian mereka, saya memang tertarik dengan gaya nyanyian mereka. Lagipun, Caprice pernah bekerjasama dengan penyanyi lain.
"Sebelum merakamkan lagu, Sesaat Kau Datang, saya sudah terdetik untuk berbincang dengan mereka mengenai lagu tersebut. Namun, berikutan kegagalan menghubungi mereka, saya lancarkan lagu bersama Sleeq terlebih dahulu.

"Walaupun konsep lagu lebih kurang sama, namun saya yakin antara Sleeq dan Caprice, tetap ada perbezaan," katanya yang melancarkan video lagu 5:00 minit pada 18 Mac lalu.

Muzik video itu diarahkan, Sam Kuman dan ia adalah kesinambungan untuk video, Sesaat Kau Datang yang diterbitkan oleh Ramlah Ram Group Entertaiment (RRG-E).
Kata Ramlah, dia bersyukur dengan penerimaan pendengar menerusi lagu barunya itu dan berharap agar sokongan itu dapat diteruskan untuk lagu-lagu yang akan datang.

Selesa bekerja dengan Caprice, Sleeq

Jika segelintir penyanyi lain menghadapi kesukaran untuk bekerjasama dengan penyanyi muda, namun bagi Ramlah, kolaborasi itu memberi kenangan berbeza buatnya.
Mengakui selesa bekerjasama dengan Caprice dan Sleeq, Ramlah tidak menolak untuk bekerja dengan dua kumpulan ini di masa akan datang.

"Memang ada perbezaan idea antara kami, namun semuanya diselesaikan dengan cara berbincang. Perbezaan idea bukan sahaja berlaku di antara golongan muda dan tua. Namun, kita harus bijak menyelesaikannya.

"Setakat ini, saya selesa bersama mereka. Mereka boleh mendengar idea saya dan saya juga memberi peluang kepada mereka untuk melontarkan idea.

"Pada mulanya, saya takut juga untuk bekerjasama dengan mereka, namun bila dah bersua muka, mereka sangat 'humble' dan menghormati saya sebagai orang yang lebih tua," katanya.

Kenali 10 Blogger Terbaik Malaysia

0 ulasan:

Post a Comment

Sila Like Kami di Facebook.
 
Support : Your Link | Careeron9 | OhGosip Artis
Copyright © 2013. DinKlate - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger About Me .