Home » » Besarnya Rumah - Terbesar Dunia

Besarnya Rumah - Terbesar Dunia

Written By Unknown on Wednesday, January 9, 2013 | 12:46 AM

Rumah terbesar di dunia,kalau dibandingkan dengan bangunan lebih besar.
tetapi.....kita sekarang nak cerita tentang rumah...kalau istana,adakah orang panggilnya rumah...???????
Tentu sekali Istana ataupun kediaman rasmi....masih tak panggil rumah.......
Ini aku nak tunjukkan rumah memang mewah!!!!!....
Setiap orang pasti ingin memiliki rumah besar,dan setiap orang kaya biasanya selalu mencuba untuk membina sebuah rumah yang paling mahal dan paling mewah di dunia.
Antara rumah-rumah mewah ..
Rumah yang terletak di london, Inggris, dan dilaporkan lebih besar dari Istana Buckingham. Memiliki 103 kamar, arena bowling, bioskop besar, lebih dari 3 kolam renang dan lapangan squash. Harga kira-kira 116 juta dolar .,wow!!!memang mahal...
Dimiliki oleh Donald Trump, berada di Palm Beach. Membentang di tanah seluas 80.000 meter persegi dan memegang konservatori, ruang serbaguna, 15 kamar tidur, 8 kamar mandi, rumah tenis dan paviliun mewah. Menghabiskan biaya sekitar 125 juta dolar.Dia ni memang banyak duit..
Nilai lebih dari 125 juta dan dibangun oleh Suzanne dan David Saperstein, rumah ini disiapkan untuk penjualan pada tahun 2007. Rumah itu memiliki 15 bilik tidur dan eksterior ditutupi dengan kapur Perancis sementara interior disalut dengan emas 24 karat. Rumah itu juga memiliki item furniture seperti pola tirai Marie Antoinette dan kursi favorit Napoleon.Murah macam pejabat..

Sebelumnya, bangunan mistik sangat menakutkan ini adalah sebuah benteng, milik Archduke Dominic. Benteng ini dibuat menjadi museum selama tahun 1980 dan setahun yang lalu, Archduke Dominic menempatkan benteng ini untuk dijual dengan harga bersih $ 80 juta. Namun tidak ada peminat yang sesuai, dan dua tahun kemudian, ia memasang rumah itu untuk dijual lagi. Kali ini harganya tidak ditetapkan. Tetapi tidak ada peminat yang masuk. Rumah ini memiliki 57 kamar, 17 bilik tidur dan mebel antik yang indah yang tentunya memiliki nilai sejarah tinggi. 

  Dimiliki oleh Pangeran Bandar bin Sultan bin Abdulaziz dari Arab Saudi, rumah terletak di Colorado. Rumah ini memiliki 27 bilik mandi dan 15 bilik tidur bersama dengan kolam renang dalam ruangan, jalan ski swasta, lembah tanaman pengubatan, lapangan tenis, kandang penghangat dan pompa bensin. Ia sekitar 135 juta dolar dan luas 14 397 meter persegi

Itulah antara rumah terbesar di dunia yang aku nak kongsi,kalau kaya memang berbaloi untuk membeli rumah yang terlalu istimewa.. 


        

Kenali 10 Blogger Terbaik Malaysia

0 ulasan:

Post a Comment

Sila Like Kami di Facebook.
 
Support : Your Link | Careeron9 | OhGosip Artis
Copyright © 2013. DinKlate - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger About Me .