Home » , » Peniaga Rugi - Pasar Mini Terbakar

Peniaga Rugi - Pasar Mini Terbakar

Written By Unknown on Sunday, February 24, 2013 | 12:19 PM

MUAR - Seorang peniaga kerugian ratusan ribu ringgit apabila pasar mini miliknya di Taman Pertama, Sungai Abong, di sini, terbakar awal pagi semalam.

Kejadian jam 3.40 pagi itu, mengakibatkan dua daripada tiga unit premis perniagaan itu hangus, manakala satu unit yang menempatkan sayur-sayuran terselamat.

Pemilik pasar mini, Abdul Hamid Abdul Rahman, 58, berkata, kebanyakan barangan yang musnah adalah bekalan jualan untuk kegunaan sepanjang perayaan Tahun Baru Cina minggu ini.

Dia yang masih terkejut tidak dapat menyembunyikan rasa sedih kerana perniagaan yang diusahakan sejak 15 tahun lalu musnah sekelip mata.

Saksi yang dikenali sebagai Faizul, 23, berkata, dia menyedari kejadian itu apabila ternampak satu percikan api di bahagian bumbung ketika melalui pasar mini berkenaan.

“Selepas itu, saya terbau hangit disusuli letupan kuat.

Namun, api marak begitu cepat dan saya sempat mengejutkan penduduk berdekatan untuk membantu menyelamatkan barang-barang di dalam kedai itu.

“Saya segera menelefon bomba Muar, sementara penduduk cuba membantu sebelum mereka berhenti bila api makin marak,” katanya.

Sementara itu, Pegawai Kanan 1 Balai Bomba dan Penyelamat daerah, Ismail Mahmod berkata, pihaknya menerima panggilan pada jam 3.58 pagi.

Katanya, sebanyak dua jentera bersama 12 anggota segera dikerahkan.

“Pihak bomba mengambil masa hampir tiga jam untuk mengawal dan memadam api.

“Jumlah kerugian sebenar dan punca kebakaran masih dalam siasatan,” katanya.

Kenali 10 Blogger Terbaik Malaysia

0 ulasan:

Post a Comment

Sila Like Kami di Facebook.
 
Support : Your Link | Careeron9 | OhGosip Artis
Copyright © 2013. DinKlate - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger About Me .