Home » » Nwakaeme Janji Aksi Terbaik Untuk Kelantan

Nwakaeme Janji Aksi Terbaik Untuk Kelantan

Written By Unknown on Wednesday, March 6, 2013 | 10:25 AM

PENYERANG import baru Kelantan, Dickson Nwakaeme bertekad membantu pasukannya meraih tiga mata apabila bertemu wakil Maldives, Maziya Sports and Recreation (Maziya SR) dalam aksi pembuka tirai kumpulan G, Kejohanan Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu.

Nwakaeme berkata, beliau berjanji akan pamer persembahan terbaik setelah diberi peluang oleh Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) bagi menggantikan seorang lagi pemain import, Keita Mandjou beraksi dalam kempen tersebut.

“Saya kini berada dalam prestasi terbaik. Misi peribadi saya bantu Kelantan raih tiga mata penting pada perlawanan sulung ini sebagai hadiah pertama saya kepada penyokong setia The Red Warriors,” katanya.

“Saya beritahu anda, kemenangan pasukan sentiasa jadi keutamaan, tiada kepentingan peribadi apabila saya memasuki padang. Sama ada saya atau rakan sepasukan lain, siapa yang menjaringkan gol itu tidak penting.

Penyerang berusia 27 tahun itu berkata, ini merupakan penampilan pertama beliau di pentas antarabangsa setelah terlepas berbuat demikian dalam kempen Piala AFC musim lalu ketika mewakili kelab dalam Liga Vietnam, Song Lam Nghe An FC.

“Saya tiada masalah berlatih bersama pasukan ini. Sudah tiga minggu di bawah bimbingan jurulatih (Bojan Hodak), saya boleh sesuaikan diri dengan corak latihan selain rakan sepasukan juga banyak membantu.

“Saya tahu peminat di sini meletakkan harapan tinggi setelah aksi saya dalam dua perlawanan persahabatan ketika menentang Semen Padang FC dan Felda United FC mendapat pujian. Namun saya tidak mahu tertekan, yang pasti saya akan cuba berikan terbaik malam esok,” katanya.

Dalam pada itu, mengulas mengenai gandingannya bersama pemain bawah 23 tahun Australia, Dimitrios Pertratos, pemain kelahiran Lagos itu berkata, beliau tidak menghadapi masalah untuk bermain bersama pemain tersebut.

Kenali 10 Blogger Terbaik Malaysia

0 ulasan:

Post a Comment

Sila Like Kami di Facebook.
 
Support : Your Link | Careeron9 | OhGosip Artis
Copyright © 2013. DinKlate - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger About Me .