Home » , » Pasukan Manakah Yang Bertuah Berjumpa Chelsea Julai Ini?

Pasukan Manakah Yang Bertuah Berjumpa Chelsea Julai Ini?

Written By Unknown on Friday, March 8, 2013 | 3:24 AM

PETALING JAYA - Pasukan Liga Perdana Inggeris (EPL) Chelsea FC akan mengadakan perlawanan persahabatan menentang Pilihan Malaysia XI di Stadium Shah Alam pada 21 Julai.

Lawatan ke Malaysia, yang merupakan sebahagian pra-musim Jelajah Asia pasukan itu, adalah kali ketiga sejak 2008 apabila mereka mengalahkan Pilihan Malaysia 2-0 sebelum menang tipis 1-0 ke atas pasukan yang sama pada 2011.

Ketua Eksekutif Chelsea FC, Ron Gourlay berkata pengurus pasukan Rafael Benitez dijangka menurunkan skuad pertamanya termasuk penyerang Senegal kelahiran Perancis yang baru menandatangani kontrak, Demba Ba dan pemain midfield antarabangsa Belgium, Eden Hazard, semasa perlawanan di sini.

"Kami gembira dapat datang lagi ke Malaysia untuk kali ketiga selepas kejayaan dua lawatan sebelum ini pada 2008 dan 2011. Kami harap peminat bola sepak Malaysia akan menikmati perlawanan ini dengan barisan pemain-pemain yang hebat yang kami ada," katanya kepada pemberita semasa mengumumkan perkara itu di sini, hari ini.

Katanya pasukan kendalian Benitez akan mengadakan perlawanan persahabatan lebih awal dengan Thailand All-Star XI pada 17 Julai di Bangkok sebelum menamatkan jelajah ini menentang Indonesia XI pada 25 Julai di Stadium Gelora Bung Karno di Jakarta.

 Gourlay berkata, semasa lima hari pasukan itu di sini, para pemainnya akan melibatkan diri dalam beberapa program kemasyarakatan dengan beberapa rumah amal terpilih.

Sementara itu, Pengarah Urusan ProEvents International, San Boon Wah berkata, tiket bagi menyaksikan perlawanan itu akan mula dijual pada Mei.

"Kita masih belum memutuskan butiran lanjut mengenai penjualan tiket..kami akan mengumumkannya sebaik sahaja, kami membuat keputusan muktamad," katanya.

San menjangka jualan tiket bagi perlawanan tahun ini akan meningkat berbanding kira-kira 55,000 tiket dan 85,000 tiket masing-masing bagi 2008 dan 2011 yang habis dijual.

ProEvents International adalah penganjur eksklusif bagi Jelajah Asia Chelsea FC 2013.- Bernama

Kenali 10 Blogger Terbaik Malaysia

0 ulasan:

Post a Comment

Sila Like Kami di Facebook.
 
Support : Your Link | Careeron9 | OhGosip Artis
Copyright © 2013. DinKlate - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger About Me .