Home » » Pemain Czech Juara Tenis Wanita Terbuka Malaysia

Pemain Czech Juara Tenis Wanita Terbuka Malaysia

Written By Unknown on Friday, March 8, 2013 | 10:31 AM

PEMAIN Republik Czech, Karolina Pliskova dinobatkan juara acara perseorangan manakala gandingan Shuko Aoyama dan Chang Kai-Chen menjuarai acara beregu pada Kejohanan Tenis Wanita Terbuka Malaysia 2013, di Kuala Lumpur semalam.

Pada perlawanan akhir acara perseoranga, Pliskova tidak menghadapi masalah untuk mencapai gelaran pertama siri Persatuan Tenis Wanita (WTA) apabila mengalahkan pemain 'wildcard' Bethanie Mattek-Sands dari Amerika Syarikat 1-6, 7-5, 6-3.

"Dalam set pertama, Mattek-Sands bermain dengan cukup baik, saya tidak tahu apa yang hendak dilakukan selain dari terus fokus kepada permainan.

"Melalui kejayaan ini saya lebih yakin untuk bermain secara perseorangan pada masa akan datang," katanya kepada pemberita di Kelab Golf Diraja Selangor, dekat sini.

Pliskova, yang mempunyai ranking ke-127 dunia, berjaya menebus kekecewaan di tangan Matteks Sands 6-3, 6-3 pada Kejohanan Generali Ladies Linz, Oktober lepas.

Kejayaan itu membolehkan pemain berusia 20 tahun itu membawa pulang hadiah wang tunai US$40,000 (RM123,822) dan mandapat 280 mata dalam siri WTA.

Sementara itu, pilihan kedua Aoyama (Jepun) dan Chang (Taiwan) merangkul trofi juara dalam acara beregu selepas mengalahkan pilihan pertama, Janette Husarova (Slovakia) dan Zhang Shuai (China), 6-7, 7-6, 14-12.

Bagaimanapun, Aoyama dan Chang terpaksa berhempas pulas selama dua jam setengah untuk meraih kejayaan tersebut untuk membawa pulang hadiah wang tunai
AS$11,500 (RMRM35,600).

"Saingan pada set pertama agak sengit dan terhad apabila pihak lawan mendahului kami namun pada set kedua kami berjaya menangkis serangan mereka dan
mengumpul mata," kata Chang selepas kemenangan itu.

"Perlawanan pada hari ini berjalan dengan baik walaupun saya terpaksa memanggil jurulatih sebanyak tiga kali kerana kecederaan pinggang," katanya.

Kemenangan itu juga merupakan gelaran kedua mereka bersama setelah memenangi kejohanan pertama di Washington, Amerika Syarikat, tahun lepas. - Bernama

Kenali 10 Blogger Terbaik Malaysia

0 ulasan:

Post a Comment

Sila Like Kami di Facebook.
 
Support : Your Link | Careeron9 | OhGosip Artis
Copyright © 2013. DinKlate - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger About Me .