Home » , » Telefon Kalis Air Daripada Sony Mobile Communications

Telefon Kalis Air Daripada Sony Mobile Communications

Written By Unknown on Monday, March 11, 2013 | 9:10 AM

Telefon canggih boleh bercakap dalam hujan..kebiasaan telefon ini cukup bahaya apabila jatuh dalam air..bikin pemunya gabrar..wau!! Aduh!!! Arrrrgg!!! macam-macamlah yang keluar dari mulut...tension pun ada..kalau telefon berharga setakat rm50 ringgit bolehlah berkira..kalau dah beribu...memang aduh!!...


Sony Mobile Communications (Sony) memperkenalkan telefon pintar Android terbaru keluaran syarikat itu, Xperia Z dengan ciri istimewa kalis air dan habuk, sekali gus menjadikan peranti itu paling lasak dalam kategori telefon pintar.

Xperia Z yang pertama kali diumumkan di Pameran Elektronik Pengguna 2013 di Las Vegas, Amerika Syarikat, Januari lalu dilengkapi skrin lima inci dan kamera resolusi tinggi 13 megapiksel.
Telefon itu telah memenangi 13 anugerah dan dijual melalui 140 saluran jualan di 60 pasaran seluruh dunia.

"Dengan Xperia Z, kami membawa ke Malaysia kemahiran lebih setengah abad Sony dalam pembuatan televisyen, imej, muzik, filem dan permainan dengan menghasilkan telefon yang menawarkan pengalaman hebat," menurut Ketua Pasaran Asia Tenggara Sony Mobile Communications Ola Lilja Molen semasa pelancaran jualan telefon itu di Konvensyen Sony 2013 di Kuala Lumpur, Rabu lalu.

Selain ciri tahan lasak, Xperia Z turut dilengkapi Mod Bateri STAMINA yang boleh meningkatkan tempoh siap sedia telefon sehingga empat kali ganda dengan menutup aplikasi yang menggunakan banyak kuasa bateri secara automatik apabila telefon tidak digunakan.
Telefon pintar itu boleh didapati di semua kedai Sony bermula 15 Mac dengan Xperia Z dijual pada harga RM2,199 dan Xperia ZL pada harga RM1,899.

Kenali 10 Blogger Terbaik Malaysia

0 ulasan:

Post a Comment

Sila Like Kami di Facebook.
 
Support : Your Link | Careeron9 | OhGosip Artis
Copyright © 2013. DinKlate - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger About Me .