Home » » Betul Ke Malaysia Ada Peluang!

Betul Ke Malaysia Ada Peluang!

Written By Unknown on Sunday, February 24, 2013 | 10:56 AM

MESKIPUN skuad Harimau Malaya kalah dalam saingan pertama Piala Asia 2015 Kumpulan D kepada Qatar pada Rabu lalu, peluang untuk mara ke pusingan akhir di Australia sebenarnya masih terbuka.

Perlawanan kedua berdepan Yemen yang menghuni ranking 165 dunia pada 22 Mac depan harus dimanfaatkan sebaik mungkin pemain kebangsaan bagi mengelak mengundang kritikan pedas peminat tempatan.

Selepas gagal mempertahankan gelaran Piala AFF Suzuki tahun lalu, misi layak ke pusingan akhir peringkat Asia secara automatik menjadi sasaran Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Cuma menjadi persoalan, bolehkah pasukan negara menyaingi kehebatan negara yang sinonim dengan panggilan Pak Arab yang rata-rata bertubuh sasa dan memiliki corak permainan pantas.

Apa pun, Rajagobal harus memastikan tiga mata perlu diraih ke atas Yemen kelak tanpa memberi alasan yang tidak munasabah memandang kita mempunyai Liga Malaysia yang terdiri daripada pemain berbakat seluruh negeri, cuma tidak diberi ruang mempamerkan
permainan di atas padang dalam kem kebangsaan.

Bahkan, ranking pemain Harimau Malaya yang lebih baik (kedudukan 158 dunia) sepatutnya pemangkin semangat mencatat kemenangan sekali gus kembali membuka persaingan merebut slot dari Kumpulan D yang juga disertai Bahrain.

Rekod pertemuan terakhir menunjukkan, Malaysia menumpaskan Yemen 2-0 pada 2010.

Kali terakhir Malaysia bertemu Bahrain adalah pada pusingan pertama kelayakan Piala Dunia 2010 pada 2007 di mana Malaysia seri tanpa jaringan di Shah Alam sebelum tewas di tempat lawan 4-1.

Pada peringkat Kelayakan Piala Asia 2011, Malaysia terkandas selepas diundi bersama Emiriah Arab Bersatu (UAE) dan Uzbekistan.

Kenali 10 Blogger Terbaik Malaysia

0 ulasan:

Post a Comment

Sila Like Kami di Facebook.
 
Support : Your Link | Careeron9 | OhGosip Artis
Copyright © 2013. DinKlate - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger About Me .